Tradição 3,5- Mestres do saque-rápido 2

Finalmente chega a continuação da “aclamada” série (agora com um segundo artigo vira uma série ué!) de conteúdo baseados na antiga arte do saque rápido japonesa: IAIJUTSU.hibiki

Como informei anteriormente irei fazer 3 artigos no total, cada um deles com um enfoque diferente em relação à quantidade de influência o grupo procura dentro da arte, pensando inicialmente a arte como um acessório as técnicas samurais, agora nesse artigo vou mostrar como seria uma classe de 20 níveis inteiramente dedicada ao mestre de Iaijutsu, e depois no terceiro artigo como seria uma classe de prestigio de 10 ou 5 níveis (ainda não decidi. O que é importante ter em mente então é que: essa classe (descrita abaixo) seria apenas UMA das formas de luta na qual o samurai poderia se especializa.

Transformando então um estilo de luta em uma classe me sí estamos dizendo “essa especialização é tão importante que é uma carreira em si mesma, um projeto de vida”. Dessa forma faria muito sentido que nesse mundo existissem outras classes representando outros estilos de luta, e logo podemos observar que a comunidade em que estarão inseridas seria bélica e onde os estilos não são detalhes mas atuações completamente diferentes, uma abordagem mais “oriental”, no sentido de lutadores estilosos/ “animesticos”. Com a cultura estabelecida vamos ao que interessa:

(lembrando que por algum motivo muito estranho só consigo escrever conteúdo de rpg em inglês, qualquer reclamação o silver tuareg escreveu um artigo de como ler isso aqui)

IAIJUTSU BUSHI

HD: d8

skills: (4+int) (x4 at 1st level)

skill list: Appraise, Balance, Craft, Diplomacy, Handle Animal, Knowledge (history),  Ride, Sense Motive and Spot.

Draw and Sheath: You can draw or sheathe the katana as a swift action. You can feint with your Diplomacy rather than your Bluff skill.

Sudden Strike: You cause a bonus +1d6 of damage on any melee attack when your opponent is denied his dex modifier for his AC. This  bonus increase to +2d6 at 4th level, +3d6 at 7th level, +4d6 at 10th level, +5d6 at 13th level, +6d6 at 16th level and +7d6 at 17th level.

Zanshin:You gain domain over the reach of your Katana, if you are attacked and missed for more than 5 your opponent generates an attack of opportunity. This attack counts toward your maximum opportunity attacks.

Kumi Iai: You can gain a penalty up to your Base Attack bonus in your attacks until the beggining of your next turn. You gain a bonus, equal to the penalty taken, on your attacks of opportunity until the beginning of your next turn.

Katana specialist: You gain the weapom focus and weapom specialization feats with your Katana.

Karate: You gain the Improved Unarmed Strike feat

Iaijutsu Daisho: Your abilities with the Katana, gained from the Iaijutsu Bushi, can now be used with the  wakizashi as well.

Dry pole: You can now draw and sheath your Katana as a free action. Yo also gain +2 bonus to initiative.

posteriaijutsuKatana Critical: You gain the Improved Critical (Katana) feat.

Second weapom: You master the Niten (two skies) Style. When you attack with both the Katana and Wakizashi in the same round, you can use the Kumi Iai mixing both weapons, gaining penalty in one weapon’s attack and the bonus with the other weapon’s attack. To gain the bonus to both you must receive the penalty to both.

Iaijutsu Sensei: You gain the improved feint feat, if you already have the improved feint feat you can now feint as a swift action.

Saia Iai: You can use the scabbard to defend against the incoming attack, to use this technique you must be holding the scabbard with one hand. You gain a +3 bonus to AC as an immediate action.

Tsuki: You hit the throat causing the enemy to gag in his blood. When you hit an enemy with your sudden strike, the enemy gain a 5% failure/ for each dice of extra damage to disrupt any effect that depends on verbal components, for a duration of rounds equal to your wisdom modifier.

Kankyo-jutsu: You consider your katana as if it were one size smaller to calculate the penalty when the squeeze condition apply.

Katana-jujutsu: You can attack once per round with your Katana when grappled.

No thinking: You gain +4 bonus to your initiative.

No mind: You gain the slippery mind class feature.

Iaijutsu soke: You can feint as a free action.

Level Base Attack
Fort
Will
Ref
Special
1 +1 +0 +2 +2 Draw and Sheath, +1d6 Sudden Strike
2 +2 +0 +3 +3 Zanshin
3 +3 +1 +3 +3 Kumi Iai
4 +4 +1 +4 +4 Katana specialist, +2d6 Sudden Strike
5 +5 +1 +4 +4 Karate
6 +6 +2 +5 +5 Iaijutsu Daisho, Dry pole
7 +7 +2 +5 +5 +3d6 Sudden Strike
8 +8 +2 +6 +6 Katana Critical
9 +9 +3 +6 +6 Second Weapom
10 +10 +3 +7 +7 Iaijutsu Sensei, +4d6 Sudden Strike
11 +11 +3 +7 +7 Saia Iai
12 +12 +4 +8 +8 Tsuki
13 +13 +4 +8 +8 +5d6 Sudden Strike
14 +14 +4 +9 +9 Kankyo-jutsu
15 +15 +5 +9 +9 Katana-jujutsu
16 +16 +5 +10 +10 +6d6 Sudden Strike
17 +17 +5 +10 +10 No presence
18 +18 +6 +11 +11 No mind
19 +19 +6 +11 +11 +7d6 Sudden Strike
20 +20 +6 +12 +12 Iaijutsu soke

2 Comments

  1. Arr… Muito boa classe senhor chifurdo. Realmentre compensa pegar os 20 níveis, sóachei que não precisaria do Niten.

    Agora eu acho que os ninjas terão problemas para afinar sua supremacia no oriente…

    No mar os piratas ruleiam… afinal nos temos raparigas (wenches)!

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